søndag den 12. september 2010

Min Biotop

Mine tanker omkring min biotop har været begrænsede. Jeg har hele tiden regnet med at finde et vandhul i udkanten af Marselisborg-skovene og så dokumentere derfra. Jeg snakkede om det med min søn, som foreslog en eng, lige i nærheden, som de nogle gange bruger når de er på ture med FDF.
Vi cyklede derned og så på stedet. Det var perfekt. Her var både skov, eng og en lille bæk. Det tager 5 minutter at cykle derned og er ikke et sted der er overrendt af joggere, mountain-bikere og hundeluftere.
Så med min søns hjælp fandt jeg hurtigt min biotop. Han har med det samme udnævnt sig selv til min assistent og det er jeg rigtigt glad for, for det er meget mere motiverende at lave dokumentationen når han deltager.
                          

Her ses en del af området



Forskelig vegetation




Der er også skov




Og mange brændenælder



Den stolte biotop ejer




Og hans assistent




Og her er vand









Her er blomster





Her er svampe og andre gevækster





Runde og takkede blade





Frugter





Og en masse myg :-(



3 kommentarer:

  1. - dejligt sted - glæder mig til at se flere(måske grafik-,)spor på bloggen ;O)
    VH Mette

    SvarSlet
  2. Hej Esben

    Spændende med eng - er det FDF der ejer området eller?

    Vh Ida

    SvarSlet
  3. Hej Mette og Guldager :-)
    Nej området er en del af skoven - Lige i udkanten tæt på tivoli friheden, Tangkrogen og mindeparken. FDF bruger bare stedet tit til deres udendørs aktiviteter. Min søn siger der er en masse frøer, ved ikke om de er gået i hi allerede, vi så ihvertald ingen dernede, men for sat.... hvor er der mange myg ude i den natur for øjeblikket

    SvarSlet